Notícies Bestiari

Subscriure a Canal Notícies Bestiari
La Federació d'entitats culturals amb figures de Bestiari Festiu
Actualitzat: fa 56 minuts 5 segons

Es cerquen figures de bestiari festiu per a trobades a la Catalunya Nord (termini: 1 de març)

dj., 14/02/2019 - 13:48
es busquen entre 2 i 4 figures de bestiari festiu per a participar en cada una de les següents activitats de la Catalunya Nord. Les colles interessades haureu de comunicar-ho per correu electrònic (info@bestiari.cat) abans de l’1 de març, seguint les indicacions que trobareu en aquest mateix correu. 1. Trobada de Bestiari Festiu a l’ IdentiICAT (Bao), dissabte 1 de juny de 2019 L’IdentiCAT és una festa de la catalanitat de la Catalunya Nord. Enguany arriba a la seva majoria d’edat, ja que se’n celebra la divuitena edició. Al llarg dels diferents dies que dura la mostra, s’hi organitzen actes de diferents manifestacions festives catalanes, com ara un aplec de gegants i bastoners, concerts de música tradicional, una trobada de diables… La cercavila de bestiari es duu a terme el dissabte 1 de juny, entre les 17 i les 19h. L’organització ofereix sopar (19h aprox). L’entitat Aire Nou de Bao és membre de l’Agrupació i se’ls coneix per la seva inesgotable energia per reivindicar la catalanitat de la Catalunya Nord des de l’àmbit cultural, malgrat topar-se amb molts entrebancs i dificultats a nivell administratiu. L’any 2017 va rebre el Premi BEST a una associació, en reconeixement a la seva tasca. 2. Trobada de Gegants i Bestiari (Tuïr), dissabte 20 de juliol de 2019 Essent ja tradicional, dins la segona quinzena de juliol, la municipalitat de Tuïr (Rosselló) organitza una Trobada de Gegants i Bestiari. Des de l’Agrupació hi col·laborem aportant diverses figures de bestiari festiu. L’Oficina de Cultura i Animació obsequia als participants amb un sopar. Després d’aquest, pels volts de les 21h, el bestiari festiu participa en una cercavila i posterior ballada de lluïment a la Plaça de la República. Des de fa dues edicions, la municipalitat no pot oferir cap espai (pavelló) per a que les colles hi puguin pernoctar. Per tant, tingueu-ho en compte a l’hora de planificar el desplaçament (ja sigui retorn de nit, o bé cercar un lloc on dormir per la zona). Condicions de participació:
  • Les colles interessades en participar en qualsevol de les dues activitats, haureu de presentar una proposta per correu electrònic a info@bestiari.cat, on hi consti descripció i fotografies de la figura.
  • Haureu d’adjuntar també un pressupost on hi constin només les despeses de desplaçament.
  • L’Agrupació facilitarà la pirotècnia als participants.
  • Tindran preferència les figures que no hagin participat mai en aquestes trobades.
  • Es valoraran les propostes que siguin singulars, de colles que celebrin aniversaris o bé que incorporin a més d’una figura en el mateix desplaçament.
  • El programa d’actes que figura en aquest correu és provisional.
  • Una comissió tècnica de l’Agrupació elaborarà una proposta que serà traslladada als organitzadors dels actes. L’organitzador de cada un dels actes és qui té la potestat d’escollir els participants que més s’adiguin atenent als objectius i pressupost de la trobada.

Afanyeu-vos, i presenteu les vostres propostes!

Oberta convocatòria de subvencions de la Diputació de Barcelona (Termini: 27 de març)

dc., 13/02/2019 - 12:33

La Diputació de Barcelona ha obert convocatòria de subvenció per a activitats de cultura popular i tradicional a realitzar dins de la demarcació de Barcelona durant l’any 2019, organitzades per les entitats culturals sense finalitat de lucre.

Aquestes subvencions estan adreçades a associacions sense ànim de lucre i tenen com a finalitat contribuir al finançament de l’organització i/o participació en activitats de cultura popular i tradicional a la demarcació de la Diputació de Barcelona, vinculades a:

  • Cicle festiu dels municipis i comunitats.
  • Mostres i trobades de cultura popular i tradicional.
  • Sortides, viatges o intercanvis vinculats a l’objecte de la convocatòria.
  • Festivals, concursos i exposicions relacionats amb la cultura popular i tradicional.
  • Producció de nous espectacles de cultura popular.
  • Commemoració d’aniversaris de personalitats, fets i/o entitats adreçades a la conservació i difusió de la memòria cultural col·lectiva.
  • Restauració o creació d’elements d’imatgeria festiva i confecció de la indumentària.

No seran objecte de subvenció aquells projectes les activitats principals dels quals siguin:

  • Sortides, viatges o intercanvis no vinculats a l’objecte de la convocatòria. Àrea de Cultura, Educació i Esports Gerència de Serveis de Cultura
  • Sortides, viatges o intercanvis fora de la demarcació de la Diputació de Barcelona, encara que siguin vinculats a l’objecte de la convocatòria.
  • Àpats populars.
  • Tallers i/o activitats formatives.
  • Edicions de publicacions o material de suport electrònic.
  • Creació o manteniment de pàgines web i xarxes socials.
  • Programes de recerca i estudi.
  • Activitats de caire esportiu, escolar i les colònies infantils.
  • Activitats adreçades exclusivament a la promoció comercial o turística.

Restaran excloses aquelles sol·licituds en les quals no estigui definit el títol concret de l’activitat per a la qual es sol·licita la subvenció. No seran subvencionables les programacions anuals de l’entitat.

Documentació:

Termini de presentació de sol·licituds de l’11 de febrer al 27 de març de 2019.

Tramitació electrònica de les sol·licituds

Les sol·licituds s’hauran de presentar electrònicament a través de de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona, degudament signades electrònicament pel representant legal.

Per sol·licitar el certificat de signatura digital i obtenir informació de com fer el tràmit, podeu consultar el web certificats digitals.

També podeu signar amb el DNI electrònic.

Requisits tecnològics per poder realitzar tràmits a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona [document PDF tutorial java].

Apunt informatiu

Els interessats que tinguin dificultats per realitzar la presentació electrònica de documentació requerida en les diferents fases (sol·licitud, esmena, acceptació, justificació, …) d’aquesta convocatòria podran, abans de finalitzar el termini de presentació, dirigir-se al Registre General de la Diputació de Barcelona (Rambla Calalunya 126, Barcelona) en horari de 8,30 h a 14,30 h en dies hàbils, on rebran assistència per part dels funcionaris adscrits al Registre per realitzar aquest tràmit. Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Important

En aquest darrer supòsit, l’interessat haurà d’anunciar a la Gerència de Serveis de Cultura mitjançant correu electrònic adreçat a gs.cultura@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada abans de la finalització del termini establert de la convocatòria.

Una exposició sobre El Ingenio i els gegants de Lluís Sabadell recull un Premi Ciutat de Barcelona.

dv., 08/02/2019 - 08:22

El Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona acull el 14 de febrer el lliurament dels Premis Ciutat de Barcelona, que en la categoria de Cultura Popular 2018 han premiat l’exposició “El Ingenio, l’aportació de Lluís Sabadell”. L’exposició es va poder veure entre novembre i desembre de l’any passat a la Fàbrica de Creació Fabra i Coats i va estar comissariada per Pere Seda, membre de la Germandat de Trabucaires, Geganters i Grallers de Sant Andreu de Palomar.

Seda ha explicat que la mostra es va organitzar per a celebrar el 35 aniversari de l’entitat i va ser un projecte que va arrencar el 2017 amb una trobada de gegants de El Ingenio. Els gegants de l’entitat són d’aquest centre de producció i provenen d’una escultura de la qual se’n va fer motlle i se’n van produir 60 parelles repartides per Catalunya.

En motiu de l’aniversari es va fer la trobada de parelles i es va intentar reunir el màxim de peces procedents de Catalunya i de la resta de l’Estat. La mostra que s’ha fet, però, ha volgut recuperar el treball de l’escultor que en va ser l’autor, Lluís Sabadell. “Només se’n sabia el nom i vam voler dedicar-li l’exposició perquè era un autor desconegut i havia treballat uns sis anys a El Ingenio”, ha explicat Seda.

Tres parts

La mostra es dividia en tres parts diferenciades. Una feia retrospectiva de la vida a El Ingenio com a taller oferint “una pinzellada i resum de la seva història”. En aquesta part s’hi reunia la imatgeria festiva de tot el catàleg que oferien. La segona part es dedicava a la història local dels gegants de Sant Andreu i la tradició gegantera que es remunta al segle XIX fins al boom de la cultura popular amb la democràcia.

Finalment, la tercera part, “la cirera de l’exposició”, se centrava en Sabadell i la seva producció. Es va fer una recerca que va permetre contactar amb la néta de l’escultor i es va poder fer el retrat humà de l’artista, una persona “reservada i bohèmia”.

Font: www.tornaveu.cat

Es cerca bestiari de foc per a trobada BESTIUARI el 6 d’abril a Barcelona (termini d’inscripció: 22 de febrer)

dj., 07/02/2019 - 22:15
l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya, amb la implicació de la territorial de Barcelona i les colles que en formen part, organitza la segona edició del Bestiuari, el dissabte 6 d’abril de 2019 al Parc de Sant Martí de Barcelona. L’activitat respon a la voluntat de reeditar una trobada de gran format que ja es va celebrar fa una dècada. A més, respon a la demanda i necessitat d’obrir la capital al País, i afavorir l’intercanvi entre entitats dels diferents territoris. Els horaris previstos són: 16h, recepció de colles 18h, tabalada 19h, inici cercavila amb foc 20h, ballades de lluïment 21:30h, final de festa 22h, sopar de colles Més endavant es presentarà el cartell i el programa definitiu. Es busquen entre 40 i 50 figures de bestiari festiu de foc d’arreu dels Països Catalans per a participar d’aquesta activitat. Les colles interessades haureu de comunicar-ho per correu electrònic (info@bestiari.cat) abans del 22 de febrer, seguint les indicacions que trobareu en aquest mateix correu. Condicions de participació:
  • Les colles interessades en participar a la trobada, haureu de presentar una proposta per correu electrònic a info@bestiari.cat, amb les dades de l’entitat, dades de contacte, i on hi consti descripció i fotografies de la figura.
  • Les colles de la ciutat de Barcelona heu d’adreçar la proposta a través de la vocalia territorial.
  • Es valoraran les propostes que contemplin més d’una figura en el mateix desplaçament, així com entitats i/o figures que celebrin aniversari rodó el 2019.
  • L’Agrupació aporta als participants:
    • Pirotècnia per a la cercavila i lluïments finals
    • Sopar popular per a unes 20 persones
    • Compensació d’ajuda per a cobrir despeses de transport, d’entre 80 i 180 euros en funció de la distància (es podrà revisar a l’alça un cop tancada la llista de participants)
  • En cas que s’hi presentin més figures de les que l’activitat pugui acollir, es formarà una comissió tècnica en la qual hi haurà representades les diferents territorials, així com persones vinculades a l’organització i les institucions col·laboradores.

Afanyeu-vos, i presenteu les vostres propostes!

La Mulassa de Santa Coloma de Farners serà una realitat gràcies als pressupostos participatius.

dj., 07/02/2019 - 12:44

Santa Coloma de Farners ha decidit a través dels pressupostos participatius construir una mulassa per ampliar la imatgeria festiva de la Festa Major. Aquesta proposta va obtenir un total de 319 vots i el cost total és de 12.000 €. Aquest projecte el va presentar l’associació Faràndula Colomenca, impulsora del Ball de l’Àliga, i sorgeix de la intenció d’incorporar una nova bèstia per ampliar la imatgeria festiva. El projecte consisteix en la construcció de la figura, la composició de la música i la confecció dels vestits.

La mulassa colomenca seguirà les característiques d’aquesta tipologia de figures conegudes per ser imprevisibles i maldestres a les seves actuacions. És una figura pensada per a dos portadors, amb un rastre de campanetes a les corretges i amb dos punts de foc a la boca que fan que sigui una mulassa foguera. La característica principal d’aquesta bèstia és la representació en forma de capgròs i fent de genet d’en Francesc Fontdevila Panxo, personatge colomenc del segle XIX conegut per haver fet fama i diners a les Amèriques i per inventar una pomada “curalotodo”. Quan va tornar a la població va ser popular per les cercaviles que feia amb acompanyament de cobla, on desfilaven persones i animals que ell mateix havia guarit. La música que acompanyarà el ball de la mulassa serà una melodia barreja d’estil folk i música western arranjada per a banda. L’escultor encarregat de crear la figura serà el mestre cardoní Toni Mujal i la composició de la música anirà a càrrec del músic Nil Mujal.

A partir d’ara, comença la feina per fer que la mulassa estigui a punt abans de la Festa Major d’enguany (24 de setembre). La construcció de la Mulassa començarà el mes de maig i s’allargarà tot l’estiu, mentre que la composició de la música i les coreografies estaran acabades al juny. Mentrestant, a la Faràndula Colomenca, associació encarregada d’organitzar els actes de la imatgeria festiva de la Festa Major, ja s’està treballant en la preparació dels balls i les cercaviles.

Escultors de la festa: el primer llibre sobre la professió de disseny i construcció d’imatgeria festiva.

dj., 07/02/2019 - 10:43

L’ha escrit Manel Güell, l’ha publicat Pagès Editors i en són protagonistes els tallers Sarandaca, Ventura&Hosta i Dolors Sans.

Escultors de la festa és la primera publicació que tracta sobre el treball de disseny i construcció d’imatgeria festiva (dracs, gegants, capgrossos i bestiari festiu divers ) dels tallers Sarandaca, Ventura&Hosta i Dolors Sans.

Es converteix en un document únic i totalment innovador que presenta les biografies, l’evolució dels tallers i les seves opinions sobre la festa popular mitjançant entrevistes en profunditat. S’exposen de manera detallada les tècniques i  els materials de construcció.

Completa el llibre un inventari dels aproximats 1.000 elements construïts pels tres tallers des dels seus inicis fins l’any 2018. També proposa una reflexió sobre la festa  des d’una perspectiva etnogràfica, folklòrica i sociològica, amb articles de Bienve Moya, Amadeu Carbó, Xavier Cordomí, Paco Cruz i una entrevista amb  Jo Farb Hernández. Està il·lustrat amb 270 imatges, la majoria inèdites, de la imatgeria festiva dels tres escultors de la festa. El llibre és de format foli, a tot color i de 280 pàgines. L’ha publicat Pagès editors i compta amb una subvenció del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

El llibre es presentarà als següents llocs:

  • Dia 20 de febrer de 2019 a les 19 hores a la Biblioteca Torras i Bages (Plaça de l’Oli, 20) de Vilafranca del Penedès.
  • Dia 25 de febrer de 2019 a les 19,30 hores a la Roca Umbert (Fàbrica de les Arts de Granollers, carrer Prat de la Riba, 77) de Granollers.
  • Dia 7 de març de 2019 a les 20 hores a La Casa dels Entremesos (Plaça de les Beates, 2) de Barcelona.

Més informació sobre el llibre a https://www.pageseditors.cat/ca/escultors-de-la-festa.html

Crònica de l’acte d’inauguració del nou local de l’Estol del Basilisc de Reus.

dc., 06/02/2019 - 10:53

Aquest passat dissabte 2 de febrer a la tarda es va inaugurar a Reus la seu del que serà a partir d’ara el nou local social de l’Estol del Basilisc.

L’acte va començar a les cinc de la tarda i hi van ser presents l’alcalde de la ciutat, Carles Pellicer, i la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Reus Montserrat Caelles, que van tallar la cinta conjuntament amb el president de la colla del Basilisc.

Per la celebració es va comptar amb la participació del grup Enxancarra Percussió d’Alforja i les ballades conjuntes del Basilisc i Basilisc Petit davant del nou local, acompanyats del grup Xarrups.

Un nou local situat al carrer Mossèn Ramon Muntanyola número 2 de Reus, i que vol ser lloc de trobada setmanal i diversos actes de la colla durant tot l’any.

Lluís Bros, vocal de la territorial Camp-Conca-Priorat

Subvencions per a projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat de Barcelona 2019 (termini: 24 de gener)

dc., 09/01/2019 - 09:38

L’Ajuntament de Barcelona, a través de la Convocatòria General de subvencions, ha obert la convocatòria d’ajuts per finançar projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat per a l’any 2019.

L’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) és l’ens responsable de la gestió de subvencions de l’àmbit de Cultura (àmbit ciutat), destinada a projectes culturals que contribueixin a l’enriquiment de l’activitat i el teixit cultural de la ciutat de Barcelona. Aquest any, la Convocatòria General inclou un nou àmbit, el de Cultura i Educació (àmbit ciutat). Aquesta nova línia de subvenció es convoca de forma conjunta amb l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB) i està destinada a projectes que contemplen els processos de creació en diversos àmbits artístics de cultura popular i tradicional, i científics que fomentin l’aprenentatge al llarg de la vida.

Aquí teniu tota la informació relacionada amb la Convocatòria General i programes de Cultura i de Cultura i Educació.

QUI POT SOL·LICITAR L’AJUT?
  • Persones jurídiques i físiques legalment constituïdes i actives.
  • Amb seu social o delegació a Barcelona.
  • Al corrent de les obligacions tributàries i fiscals.
  • Que hagin justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals.
  • Que no hagi estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències condemnatòries per exercir o tolerar pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
QUINS REQUISITS S’HAN DE COMPLIR?
  • Els projectes han de complementar o suplir la competència municipal en aquestes matèries.
  • S’han de dur a terme a Barcelona o fora de la ciutat, si són d’interès per a la projecció exterior.
  • Han de ser sense afany de lucre; en cas contrari haurà de revertir en les pròpies activitats subvencionades.
  • S’han d’iniciar dins de l’any objecte de la convocatòria.
  • Han d’evitar el llenguatge sexista.

Per qualsevol consulta no dubteu a posar-vos en contacte amb: subvencions_icub@bcn.cat

Podeu consultar tota la documentació, bases i calendari al següent enllaç:

http://lameva.barcelona.cat/barcelonacultura/ca/icub/subvencions/convocatoria-general-2019

Convocatòria de subvencions Diputació de Barcelona per activitats singulars/excepcionals 2019 (termini presentació: 1 d’abril 2019)

dc., 09/01/2019 - 09:32

La Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en data 29 de novembre de 2018, va aprovar la convocatòria de subvencions en règim de concurrència competitiva a favor de persones jurídiques sense ànim de lucre per a activitats excepcionals/singulars i esdeveniments commemoratius, per a l’exercici 2019. El codi de la convocatòria aprovada és el 10253/2018.

Objecte

La convocatòria 10253/2018, té per objecte regular les subvencions que atorgui l’Àrea de Presidència de la Diputació de Barcelona, gestionades des de la Direcció de Serveis de Suport a la Coordinació General, destinades a finançar projectes/activitats que tinguin com a objectiu:

  • Activitats excepcionals / singulars relacionades amb l’organització de congressos, simposis, jornades, cimeres, totes elles d’àmbit internacional i de repercussió local a la demarcació de Barcelona.
  • Activitats excepcionals / singulars relatives a matèries transversals de repercussió local a la demarcació de Barcelona.
  • Commemoracions d’esdeveniments singulars a partir de 10 anys i múltiples de 5, tots ells amb repercussió local a la demarcació de Barcelona.
  • Commemoracions d’esdeveniments singulars de 25 anys, 50 anys, 75 anys, 100 anys, és a dir commemoracions singulars múltiples de 25 anys, tots ells amb repercussió local a la demarcació de Barcelona.
  • Esdeveniments i personalitats que siguin objecte de commemoració aprovades per part de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2019.

Les entitats es poden emmarcar en més d’un objecte.

Període d’execució

Les subvencions concedides a l’empara de la convocatòria de l’any 2019 s’hauran de destinar a finançar projectes/activitats desenvolupats/ades dins del període comprès entre l’1 de gener de 2019 fins al 31 d’agost de 2019.

Les sol·licituds s’hauran de presentar electrònicament a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona.

La data límit de presentació és l’1 d’abril de 2019.

Documents

Bases de la convocatòriaPublicació al BOP i Model de sol·licitud

Important

Al mes de gener de 2019 està prevista una sessió informativa en la que us explicarem els aspectes bàsics del procediment de sol·licitud i gestió d’aquests ajuts. Properament publicarem la data de la sessió. Per a qualsevol dubte, truqueu al 93.402.22.22 ext. 33244/33255/33260 (Presidència de la Diputació de Barcelona)

Més informació

https://www.diba.cat/presidencia-subvencions

Com gestionar les notificacions telemàtiques

dc., 02/01/2019 - 16:13

Des del 2 d’octubre de 2016 totes les entitats no lucratives estan obligades a relacionar-se de forma telemàtica amb les administracions públiques.

De forma gradual, les administracions públiques han anat implementant els mitjans tecnològics per reduir cada cop més les comunicacions físiques. A hores d’ara, la majoria d’organismes públics, entre ells les agències tributàries catalana i estatal i també la Seguretat Social, ja estan fent les notificacions de forma gairebé exclusiva per via telemàtica. Aquest fet representa un canvi molt important en la forma de funcionar de moltes entitats, que hauran d’estar molt pendents per adaptar-se al nou paradigma.

Què es necessita per poder accedir a les notificacions?

El primer que una entitat necessita per poder accedir a notificacions electròniques és un certificat de representant de persona jurídica, instal·lat a l’ordinador des d’on es vagi a fer el tràmit.

El més habitual i més econòmic és l’emés per l’organisme certificador de l’Estat espanyol, la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT).

Cal tenir en compte, però, que no seran vàlids els certificats emesos a persones físiques, com ara el que emet l’idCat, perquè la representació ha d’anar vinculada de forma específica a l’entitat.

Per tant, per poder rebre qualsevol tipus de document procedent d’una administració pública és imprescindible disposar del certificat digital en la modalitat de representant de persona jurídica en vigor, i això serà el primer que s’haurà d’obtenir, si l’entitat no en diposa ja d’un.

Gestionar notificacions de l’Agència tributària estatal (AEAT)

L’Agència Tributària espanyola (AEAT) fa temps que està incloent d’ofici totes les entitats no lucratives en el seu Cens de notificacions electròniques obligatòries. Per saber si l’entitat ja ho està, existeix un enllaç per poder comprovar-ho, simplement introduent-hi el número de NIF. Per poder fer la comprovació, caldrà disposar d’un certificat digital instal·lat a l’ordinador, però no cal que sigui el propi de l’entitat.

Totes les entitats que estiguin incloses a aquest cens, ja no rebran cap notificació física per part de l’AEAT.

Quan l’entitat tingui disponible una notificació, ja sigui amb motiu d’un requeriment, d’una comunicació, de la resposta a una sol·licitud d’un certificat tributari, de l’obtenció d’una còpia de la targeta del NIF, o per qualsevol altre causa, haurà d’accedir a la bústia de notificacions que hi ha a la Seu electrònica de l’AEAT. Des d’allà, podrà consultar i accedir a totes les notificacions que se li hagin practicat des de l’inici de la seva alta a Hisenda incloses les que, en el seu moment, va rebre físicament.

Quan s’entra en una de les notificacions i es descarrega, és quan començaran a comptar els terminis per contestar-la, en cas que sigui una notificació que requereixi resposta per part de l’entitat. Cal estar molt atent/a a quan es té una notificació, perquè si l’entitat no entra a descarregar-la en el termini de 10 dies des de la seva publicació a la bústia de notificacions, a partir d’aquest termini es considerarà expirada i, igualment, començaran a comptar els terminis de resposta.

Per tal d’evitar que se li passi una notificació, l’entitat pot comunicar un correu electrònic a on, cada cop que hi hagi una nova entrada a la bústia, arribarà un correu electrònic amb el text: “L’Agència Tributària ha emès una notificació dirigida al NIF XXX” (per motius de seguretat, només es mostren alguns dígits del NIF).

Aquest missatge té un efecte similar al de la notificació que antigament es rebia per correu postal, només és un avís. Caldrà entrar a la notificació penjada a la bústia electrònica, i descarregar-la per veure de què es tracta, i perquè comencin a comptar possibles terminis.

Finalment, en cas que l’entitat no vulgui rebre notificacions en uns dies determinats, per exemple, quan està tancada per vacances, pot sol·licitar fins a 30 dies per any de cortesia, que inclouen dissabtes, diumenges i festius, en els quals l’AEAT no posarà cap notificació a la bústia.

Gestionar notificacions de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC)

LAgència Tributària de Catalunya (ATC) ha trigat una mica més en implantar la obligatorietat de les notificacions per mitjans electròniques, però a partir del passat 2 d’octubre de 2018 ja ha iniciat un procés progressiu d’implantació d’aquesta pràctica que, en breu, afectarà totes les persones jurídiques, incloses associacions i fundacions.

Per tal de facilitar les notificacions i l’accés, ha creat un formulari de contacte a través del qual es pot facilitar una adreça de correu electrònic i un número de telèfon mòbil als quals se’ls enviarà un avís de notificació electrònica amb un enllaç per accedir-hi.

Sense aquest enllaç, també es pot accedir a la notificació des de l’apartat Notificacions electròniques” de la pàgina web oficial de la Generalitat. Des d’aquest apartat, i un cop identificat mitjançant el certificat digital, es podrà descarregar la notificació i també un justificant electrònic de validesa, que és un document electrònic que li servirà a l’entitat per acreditar en quin moment exacte ha rebut efectivament la notificació, si en el futur ho necessita demostrar.

Al igual que en el cas de les notificacions de l’AEAT, la notificació s’entén com a realitzada en el moment en què s’accedeix al seu contingut i rebujada en el cas de que hagin passat més de 10 dies naturals des de que aquesta hagi estat posada a disposició de l’entitat a la bústia de notificacions i sense que s’hagi accedit al seu contingut. Aquest termini s’escurça fins a 5 dies naturals en cas de notificacions en matèria de contractació pública. Les notificacions rebutjades s’entenen com a practicades a tots els afectes legals, i l’administració continua el procediment corresponent.

A l’apartat de notificacions es podran consultar totes les rebudes en els darrers dos anys. Passat aquest termini, les notificacions no es podran consultar per aquest mitjà.

Gestionar notificacions de la Seguretat Social

Les entitats que tinguin personal contractat laboralment poden consultar, signar i gestionar les seves notificacions en matèria de Seguretat Social des de la Seu Electrònica d’aquest organisme (SEDESS). També ho podran fer les respectives gestories que tinguin autoritzades al sistema RED o una persona apoderada anomenada per l’entitat.

Les notificacions estaran disponibles durant un termini de 10 dies naturals des de la data de posada a disposició a la Seu electrònica. Passat aquest termini, al igual que succeeix amb la resta d’administracions, es considerarà rebutjada, donant per complert el tràmit de notificació i continuant amb el procediment. A més, a partir d’aquell moment les notificacions ja no es podran signar i seran traslladades durant dos anys a un apartat d’històric de notificacions, que permetrà únicament la seva consulta a títol informatiu, sense cap altre efecte jurídic.

El servei de consulta posa a disposició de les entitats diverses possibilitats de cerca de notificacions, i un manual d’usuari força complet, que permetrà resoldre les errades i incidències informàtiques més habituals.

Una altra opció: la Direcció Electrònica Habilitada (DEH)

Si l’entitat vol tenir de forma centralitzada la gestió de les seves notificacions electròniques, disposa d’un altre mitjà: la Direcció Electrònica Habilitada (DEH).

Aquest sistema, proporcionat pel Govern d’Espanya, permet que qualsevol persona física o jurídica disposi d’una adreça electrònica per rebre les notificacions administratives que per via telemàtica pugui practicar les diferents AAPP adscrites al sistema i a les quals l’entitat voluntàriament decideixi subscriure’s. El servei és gratuït.

El procés per poder obtenir una DEH consta de tres passos:

  1. Donar-se d’alta omplint el formulari de registre.
  2. Subscriure’s a procediments, que vol dir escollir de quines administracions i de quins tipus de comunicacions es volen rebre notificacions per aquest mitjà.
  3. Entrar a la bústia de notificacions.

El fet de rebre les comunicacions per aquest mitjà no exclou que aquestes estiguin disponibles també a les respectives bústies de cadascun dels organismes (AEAT, Seguretat Social…)

En el moment de registrar l’alta a la DEH es poden comunicar una o més adreces de correu electrònic per rebre avís quan hi hagi alguna notificació, simplement separant-les pel caracter “;”.

Cada cop que hi hagi una notificació nova, el sistema enviarà un avís a cadascuna de les adreces. Si no s’accedeix a la notificacio, passats pocs dies el sistema farà un nou recordatori, informant de la data en que la comunicació es considerarà rebutjada de forma automàtica, amb les conseqüències indicades en els respectius apartats anteriors d’aquests recurs. A més el sistema passarà el seu estat a “caducada”, i jano serà possible accedir al seu contingut des d’aquesta bústia, només des de la pròpia de l’organisme emisor de la notificació.

Si la notificació ha estat llegida dins dels 10 dies des de la seva posada a disposició, es podrà llegir i consultar en la seva totalitat a la bústia de la DEH durant un termini de 90 dies naturals.

L’accés al procediment pot tenir alguna dificultat tècnica, sovint derivada de la instal·lació del certificat digital, o de la interacció d’alguns software antivirus. Amb l’objecte de minimitzar aquestes incidències, el portal de gestió de la DEH posa a l’abast dels usuaris un recull de problemes habituals, i indicacions per resoldre’ls.

Autoria: Dolors Martínez (Suport Associatiu – Portal Xarxanet.org)
Font: http://xarxanet.org/economic/recursos/gestionar-les-notificacions-telematiques 

Ja està aqui la XXII Mostra de Bestiari Festiu de Ploma

dt., 04/12/2018 - 10:49

El pròxim 16 de desembre es celebrarà la XXII Mostra de Bestiari Festiu de Ploma, una cita important per la seva singularitat que aplegarà més de mitja dotzena de figures de bestiari festiu de ploma. La mostra s’emmarca en la tradicional Fira del Gall de Vilafranca del Penedès, que enguany celebrarà la seva 354a edició.

Figures de bestiari festiu participant:
  1. Corbs MINI BORNIS del Grup La Piula de Llinars del Vallès (Vallès Oriental)
  2. GALL de Parets del Vallès (Vallès Oriental)
  3. VOLTOR i VOLTORA de La Bisbal d’Empordà (Baix Empordà)
  4. FÈNIX DEL POBLENOU, Barcelona (Barcelonès)
  5. FERAFOC de Sant Quintí de Mediona (Alt Penedès)
  6. MUSSOLOT DEL CAMPANAR de Vilafranca del Penedès (Alt Penedès)
  7. ÀLIGA DEL BARRI SANT JULIÀ I L’ÀLIGA TRAMUNTANA de Vilafranca del Penedès (Alt Penedès)
  8. GALL TOMASOT i GALLINA BALLARICA de Vilafranca del Penedès (Alt Penedès)
Programa d’actes:
  • a les 10h, plantada del bestiari, a la Plaça de la Gastronomia (recinte firal, Parc de Sant Julià)
  • a les 11h, “Porta’m el xumet!”, la Gallina Ballarica recollirà els xumets dels infants que deixin el costum de xumar i els obsequiarà amb un dolç record.
  • a les 12h, cercavila del bestiari festiu de ploma.
    • Sortida de la Plaça de la Gastronomia.
    • Recorregut de la cercavila: avinguda de Catalunya, plaça de l’Era Enrajolada, carrers d’Hermenegild Clascar i de Sant Bernat, plaça de Jaume I, carrer d’Escudellers, plaça de la Constitució, carrers de la Parellada, de la Palma i de Sant Joan, plaça de Sant Joan i plaça de la Vila.
  • a les 13h, ballades de lluïment a la Plaça de la Vila

Programa d’actes de la Fira del Gall: http://bit.ly/firadelgall2018

Obertes les inscripcions per participar del 32è Aplec Internacional d’Adifolk a Copenhagen (Dinamarca), que es celebrarà del 26 al 28 d’abril 2019

dt., 27/11/2018 - 09:41

Copenhagen acollirà el 32è Aplec Internacional 2019, com a cultura convidada al “Kulturfestival 48 Timer”, que tindrà lloc els dies 26-27-28 d’Abril de 2019. L’Aplec, organitzat per Adifolk juntament amb la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural de la Generalitat de Catalunya, vol comptar amb la participació de grups de diferents àmbits de la cultura popular catalana. De l’àmbit del bestiari festiu, es cerca una figura de protocol i una figura de foc. Les entitats interessades en formar part d’aquest aplec, s’han d’inscriure mitjançant un formulari (enllaç més avall) abans del 20 de desembre.

Any rere any un tastet de la nostra cultura popular i tradicional, encapçalada per la dansa més emblemàtica, la sardana, viatja fora del país. Cada edició de l’Aplec Internacional acull una àmplia diversitat de tots els àmbits de la cultura popular, que pretén barrejar el bo i millor del que poden oferir els grups per convertir els actes en espectacles de carrer. I la clau de tot plegat: sumar elements tradicionals per a una dimensió de tradició viva, adaptada a la modernitat i en constant evolució.

El propòsit que va moure a organitzar l’Aplec Internacional va ser el de voler contribuir a la projecció del folklore en ciutats que, per afinitat cultural, històrica o social amb Catalunya, tenien molta significació. Si es fa balanç, es pot manifestar que la tasca comuna, el suport institucional i la participació entusiasta de tants i tants catalans han fet possible aquestes trobades. Cada edició confirma que es tracta d’un esdeveniment consolidat que molta gent espera. Això empeny a treballar per augmentar, variar o enriquir la llista de colles actuants, perquè creiem que els grups en són els veritables protagonistes i els qui amb la seva creativitat i il·lusió fan possible aquests aplecs internacionals.

La col·laboració amb Fira Mediterrània ha obert les portes als festivals internacionals de més renom. Com ha estat en les darreres edicions, el 2017 a Ostrava, República Txeca, en el marc del “Festival of Colours”; i el 2018 a Washington, Estats Units d’Amèrica, al Smithsonian Folklife Festival. I aquest 2019, a Copenhagen, Dinamarca, en el marc del festival “Kulturfestival 48 Timer”.

Inscripcions grups: Del 25/11 al 20/12 de 2018.

Per a més informació:

Bienve Moya, Carrutxa, la Revista Canemàs i l’Associació de Gegants i Cabets d’Ontinyent reben el Premi BEST 2018

dg., 25/11/2018 - 20:46

També han rebut el Premi BEST 2018 a les a les millors iniciatives impulsades per les entitats federades recauen al 450è aniversari de la Mulassa de Barcelona (3r premi), al Taller Fes la teva Mula Baba de Girona (2n premi) i a la Trobada 40 anys, 40 bèsties, dels Amics del Drac de la Geltrú (1r Premi).

Avui diumenge, 25 de novembre, l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya ha convocat la cinquena edició del Festivitas Bestiarum, en col·laboració amb Xàldiga, l’Ajuntament de Manresa, la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, l’Antiga Casa Manel Estalella, MGS i Arç Cooperativa. Prop de 250 persones han assistit a l’acte de lliurament dels Premis BEST al Teatre Conservatori de Manresa, que han reconegut la tasca de les entitats federades i de diferents agents de la societat en favor de la cultura popular. Els actes de carrer organitzats durant el cap de setmana han aplegat prop d’un miler d’assistents, amb una molt bona rebuda per part de la població de Manresa.

Actes de carrer

Ahir dissabte, 24 de novembre, es celebrà una cercavila de bestiari festiu amb pirotècnia, en commemoració del Dia Europeu del Bestiari Festiu (24-N). Les figures participants són: Drac de Botafocs, Castelló de la Plana, Drac el Masellot, de Lavern, Pollo del Prat de Llobregat, Espanta-Rucs de Sant Jaume dels Domenys, Griu de Tarragona, Víbria de Castellar del Vallès, Víbria i Mulassa de Xàldiga, Manresa.

   

Avui, diumenge 25 al matí, s’han aplegat més de mitja dotzena de figures de bestiari tranquil en una plantada i posterior cercavila: l’Haca de Botafocs, Castelló de la Plana, la Mulassa de Barcelona l’ Àliga i Àliga petita de Guixanet, Tàrrega, la Cua de drac, Cornellà de Llobregat i la Víbria i Mulassa de Xàldiga, Manresa.

     

Premis BEST

A dos quarts d’una del migdia, ha començat l’acte central del Festivitas Bestiarum al Teatre Conservatori de Manresa. L’humorista Ferran Aixalà ha estat l’encarregat de donar la benvinguda i conduir la gala; on s’ha nomenat a la física i meteoròloga Mònica Usart (RAC1, RAC105) com a Ambaixadora del Bestiari Festiu 2019. A més, s’ha fet el lliurament dels Premis BEST i s’ha anunciat que la sisena edició del Festivitas Bestiarum es durà a terme a Cervera, Capital de la Cultura Catalana 2019.

Els Premis BEST compten amb dues grans categories:

  • projectes i iniciatives impulsades per les entitats federades
  • reconeixement a la societat (a un personatge públic, a una entitat o associació, a una iniciativa de comunicació, i menció a la qualitat, tradició i estímul europeu) pel foment dels valors de la cultura popular i tradicional.

 

Guanyadors dels Premis BEST a iniciatives impulsades per les entitats federades

D’un total d’una desena de projectes presentats, el Jurat ha determinat els tres projectes finalistes:

  1. Primer premi: Trobada #40anys#40bèsties, de l’Associació d’Amics del Drac de la Geltrú, per la capacitat d’organització demostrada, pel volum de persones i figures convocades, així com per la originalitat i qualitat de la temàtica escollida, en la qual s’hi ha aplegat quaranta figures de cadascun dels anys des que es va batejar el Drac Tigre l’any 1978.
  2. Segon premi: Taller Fes la teva Mula Baba, de l’Associació Baba Babarota de Girona, per l’originalitat de la proposta, que apropa l’element festiu a la canalla i les famílies per mitjà de tallers, així com per afavorir la immersió dels infants dins la festa.
  3. Tercer premi: 450è aniversari de la Mulassa de Barcelona, de l’Associació d’Amics dels Gegants del Pi, en reconeixement de tot l’extens programa d’activitats organitzades al llarg de l’any en commemoració d’aquesta efemèride.

 

Guanyadors dels Premis BEST, reconeixement a la societat pel foment dels valors de la cultura popular i tradicional:

  • Premi BEST 2018 a un personatge públic, al folklorista Bienve Moya (Vilanova i la Geltrú), en reconeixement per la gran feina de creació i recuperació de festes populars, entre elles la Mercè de la ciutat de Barcelona, el Carnaval de Vilanova i la Geltrú o la seva tasca com a impulsor dels Campus de Cultura de Llívia o Sant Quintí de Mediona.
  • Premi BEST 2018 a una associació, al Centre de Recerca i Difusió del Patrimoni Etnològic i la Memòria Històrica, Carrutxa, de Reus, en reconeixement a la tasca de documentació a través de la recerca, la divulgació i la dinamització de diferents aspectes de la cultura popular i el patrimoni des de fa més de 30 anys, sobre tot en les comarques del Priorat i Baix Camp.
  • Premi BEST 2018 a una iniciativa de comunicació, a la Revista Canemàs de Pensament Associatiu, impulsada per l’Ens de l’Associacionisme Cultural, posant en valor l’espai de reflexió que genera sobre el món de la cultura popular, on tots els temes hi tenen cabuda, ds de la professionalitat, el rigor i amb esperit crític.
  • Menció especial BEST 2018 a la qualitat, tradició i estímul europeu, a l’Associació de Gegants i Cabets d’Ontinyent, valorant la tasca duta a terme per a la recuperació dels elements d’imatgeria festiva, en reconeixement de la capacitat organtizativa, l’esforç i la incidència que a tingut el Primer Aplec de Bestiari que han organitzat, juntament amb la trajectòria d’èxit demostrada d’organització d’aplecs de gegants i cabets des de fa trenta anys.
El Jurat dels Premis BEST

El Jurat encarregat de proposar, deliberar i escollir els premiats en les diferents categories, ha estat format per:

  • Antoni Herrera, Subdirector General de Cultura Popular i Associacionisme, Generalitat de Catalunya
  • Oscar Pascual, Coordinador de l’Àrea de Cultura, Educació i Esports, Diputació de Barcelona
  • Quim Gil, Comercial, Pirotècnia Antiga Casa Manel Estalella
  • Rosa Maria Provencio, Presidenta de l’Associació Catalana de Puntaires
  • Joan Pallarès, Vocal de la Junta de la Federació Catalana de Societats Musicals
  • Mateu Tres, President de l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya
  • Jaume Múria, Vicepresident econòmic de l’Agrupació del Bestiari
  • Josep Bros, Delegat territorial Comarques Centrals de l’Agrupació del Bestiari
  • Jordi Mullor (secretari del Jurat), Vicepresident executiu de l’Agrupació del Bestiari
Valoració i assistència

Més de 1.000 persones han assistit als diferents actes organitzats en motiu del Festivitas Bestiarum i del Dia Europeu del Bestiari Festiu, que ha estat possible gràcies a la participació activa de més de 15 associacions, amb prop de tres-centes persones.

Tenint en compte la trajectòria dels darrers cinc anys, i el palmarès de premiats que ja s’hi acumulen, es pot considerar que enguany s’ha assolit la consolidació com a festa rellevant ja consolidada dins el calendari festiu del país.

L’organització agraeix la col·laboració d’entitats, empreses del sector privat i institucions col·laboradores que han fet possible un any més celebrar aquesta gala a la Capital de la Cultura Catalana, i ja s’està treballant amb el format de l’edició 2019, que es celebrarà a la ciutat de Cervera.

Es reuneix el Jurat dels Premis BEST per a deliberar els candidats

dg., 18/11/2018 - 17:06

El passat dijous 15 de novembre, es va reunir el Jurat dels Premis BEST 2018 a un restaurant de Barcelona, amb l’objectiu de deliberar sobre les diferents candidatures als Premis d’enguany.

Per una banda, els diferents membres del Jurat vàren exposar les seves propostes de candidatura als Premis BEST a la societat (a un personatge públic, a una associació, a una iniciativa de comunicació i a la qualitat, tradició i estímul europeu). A continuació, es deliberaren les diferents propostes per arribar a un consens sobre la proposta que esdevindrà finalista en cada una de les categories.

Per altra banda, es donaren a conèixer les deu iniciatives dutes a terme per les entitats federades que es vàren presentar durant el període d’inscripció als Premis BEST. La missió del Jurat en aquesta categoria era escollir, de totes les propostes, les tres més representatives, que fossin mereixedores d’un reconeixement especial, aportant cadascú el criteri des del seu àmbit o punt de vista.

El veredicte del Jurat es donarà a conèixer el diumenge 25 de novembre de 2018, a les 12:30h al Teatre Conservatori de Manresa, en el marc de la gala del Festivitas Bestiarum.

 

El jurat ha estat format per representants de les institucions i empreses que hi donen suport, a més de dues persones vinculades en federacions d’altres àmbits culturals, més tres persones vinculades a l’organització dels premis:

  • Sr. Antoni Herrera, Subdirector General, Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme, Generalitat de Catalunya
  • Sr. Oscar Pascual, Coordinador de l’Àrea de Cultura, Educació i Esports, Diputació de Barcelona
  • Sr. Quim Gil, Comercial, Pirotècnia Antiga Casa Manel Estalella
  • Sra. Rosa Maria Provencio, Presidenta, Associació Catalana de Puntaires
  • Sr. Joan Pallarès, Vocal de la Junta, Federació Catalana de Societats Musicals
  • Sr. Mateu Tres, President, Federació Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya
  • Sr. Jaume Múria, Vicepresident econòmic, Federació Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya
  • Sr. Josep Bros, Delegat territorial Comarques Centrals, Federació Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya
  • Sr. Jordi Mullor (en qualitat de secretari del Jurat), Vicepresident executiu, Federació Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya

 

Un total de deu projectes opten als Premis BEST a les millors iniciatives dutes a terme per les entitats federades

dg., 11/11/2018 - 23:59

Des que s’obrí al web de l’esdeveniment el formulari per a presentar candidatures fins al tancament (avui, 11 de novembre), s’han presentat un total de deu projectes duts a terme per les entitats federades que opten als Premis BEST d’enguany. Caldrà esperar a la gala del Festivitas Bestiarum per a conèixer quines han estat les tres iniciatives més representatives d’aquest any.

Des d’activitats commemoratives d’aniversaris, passant per trobades singulars, fins arribar a propostes de caràcter innovador, totes aquestes activitats representen sis de les deu seccions territorials que l’Agrupació del Bestiari Festiu té definides en el principat.

Aquestes són les propostes presentades (ordenades per rigurós ordre de recepció):

  Nom del projecte Colla i Població A III Trobada infernal: mostra de bestiari de foc – #25anysGralla Gralla de Foc dels Blaus de Granollers
Granollers
Territorial Vallès-Maresme-Barcelonès Nord B Cremem Sant Boi Diables de Sant Boi
Sant Boi de Llobregat
Territorial Baix Llobregat i l’Hospitalet C Diada de Foc dels Països Catalans Drac Baluk Astharot i Diables de Ca n’Aurell
Terrassa
Territorial Vallès-Maresme-Barcelonès Nord D Mostra de Folklore Viu Colla Diables Voramar – Víbria de Tarragona
Tarragona
Territorial Camp-Conca-Priorat E 10 anys de bestiari infantil a Castelló Botafocs
Castelló de la Plana
Territorial País Valencià F Creació de la colla infantil i de tabals “Els guardians del drac” Associació Drac Apocaleus de Vallirana
Vallirana
Territorial Baix Llobregat i l’Hospitalet G #40anys40bèsties Associació d’Amics del Drac de la Geltrú
Vilanova i la Geltrú
Territorial Penedès-Garraf H 1a Mostra de Bestiari d’Aigua Drac de Granollers
Granollers
Territorial Vallès-Maresme-Barcelonès Nord I #450Mulassa Associació d’Amics dels Gegants del Pi
Barcelona
Territorial Barcelona Ciutat J Taller: Fes la teva Mula Baba Associació Baba Babarota
Girona
Territorial Girona-Catalunya Nord-L’Hérault

Un Jurat format per quatre representants de les institucions i empreses col·laboradores, a més de dues persones vinculades a l’àmbit de la cultura popular en general, més tres persones vinculades a l’Agrupació del Bestiari Festiu seran les encarregades d’escollir – d’entre les deu propostes – les tres més representatives d’enguany. Donada la qualitat de les activitats presentades enguany, sens dubte, no serà tasca fàcil. El veredicte del Jurat no es farà públic fins el moment de lliurament dels premis.

L’acte de lliurament dels Premis BEST es farà en el marc del Festivitas Bestiarum, el proper diumenge 25 de novembre de 2018 a les 12:30h al Teatre Conservatori de Manresa.

Si encara no us hi heu inscrit, podeu sol·licitar invitacions per assistir al Festivitas Bestiarum mitjançant el següent enllaç: https://www.festivitasbestiarum.cat/invitacions

Per a més informació:

Es presenta el cartell i el programa d’actes del Festivitas Bestiarum (Manresa, 24 i 25 de novembre)

 

Es presenta la imatge gràfica del Dia Europeu del Bestiari Festiu

dc., 07/11/2018 - 09:30

L’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya ha impulsat aquesta tardor la creació d’una imatge gràfica per al Dia Europeu del Bestiari Festiu (24 de novembre) amb l’objectiu d’afavorir la promoció i la divulgació d’aquesta data entre la societat.

Fruit de diverses reunions i trobades amb la Fédération des Totems Occitans et Catalans – la federació homòloga d’occitània – ambdues federacions vàrem acordar de potenciar la divulgació d’aquesta data amb un primer objectiu d’implicar i empoderar a tot el col·lectiu d’entitats i associacions vinculades a l’àmbit del bestiari festiu per a fer-se seva aquesta diada, així com també per anar avançant cap a l’obtenció d’un reconeixement oficial per part de les institucions europees.

Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’Estudi Cordegat, encarregat del disseny de la proposta.

S’ha procurat que la imatge reculli tres aspectes claus:

  1. La incorporació a nivell gràfic de diferents formes que pot prendre una figura de bestiari festiu
  2. La incorporació de la data (24 de novembre) i la celebració a què es fa referència (Dia Europeu del Bestiari Festiu)
  3. El mateix missatge en Català, Occità i Francès, donat que són les llengües vehiculars dels territoris on s’inicia la difusió

Participació de les entitats del món del bestiari festiu

S’anima a totes les entitats del món del bestiari festiu a que promoguin a través dels seus mitjans i xarxes socials la imatge del Dia Europeu del Bestiari Festiu.

Es presenta el cartell i el programa d’actes del Festivitas Bestiarum (Manresa, 24 i 25 de novembre)

dc., 07/11/2018 - 08:32

A vint dies del Dia Europeu del Bestiari Festiu, es presenta el cartell i el programa d’actes del Festivitas Bestiarum d’enguany, que es presenta amb un format i horaris totalment renovats.

D’una banda, la gala del Festivitas Bestiarum – en la qual es fa el nomenament de l’Ambaixadora i es lliuren els Premis BEST – es traslladarà al diumenge 25 de novembre a les 12:30h. Com a acte previ a la gala, prop d’una desena de figures de bestiari festiu faran una passejada pels carrers de Manresa.

Per altra banda, el dissabte 24 de novembre al vespre – Dia Europeu del Bestiari Festiu – prop d’una desena de figures de bestiari festiu faran una cercavila amb foc pels carrers més cèntrics de la ciutat.

 

Alguns detalls sobre la gala del Festivitas Bestiarum

La gala serà presentada per l’humorista, músic i actor Ferran Aixalà. Serà l’encarregat de conduir i amenitzar l’acte, en el qual es lliuraran els Premis BEST i es nomenarà a la meteoròloga i física Mònica Usart com Ambaixadora del Bestiari Festiu 2019, convertint-se en l’Ambaixadora més jove que el bestiari festiu hagi nomenat.

El presentador

Nascut l’any 1979 a Lleida, en Ferran Aixalà és de professió pallasso, guionista, animador de públic a televisió, cantant i músic. S’ha format en clown i bufó amb pallassos i pedagogs internacionalment coneguts; n’ha estat un dels fundadors i cantant del grup Pastorets Rock; participa en diversos programes de televisió com a animador de públic (Ahora Caigo, El Foraster, El Gran Dictat, Oh happy day…). En el món de la televisió i la ràdio, ha format part de diversos programes com a guionista i col·laborador. També ha format part d’algunes obres de teatre com actor.

L’Ambaixadora del Bestiari Festiu 2019 Mònica Usart Rodríguez (4 de maig de 1984, Molins de Rei). Llicenciada en Física i Màster en Meteorologia. Actualment meteoròloga de RAC1 – em podeu escoltar cada matí amb el Basté al món a RAC1- i al Fricandó matiner de RAC105. També he col·laborat diàriament a l’Arucitys de 8tv durant 7 anys, vaig passar per Televisió de Catalunya i també per BTV. Combino la meva feina amb conferències i tallers per a nens i adults. Sóc autora del llibre Només seran quatre gotes, i també dels contes Mirant el cel, Mirant els núvols i Mirant l’Univers. La meva passió, s’ha convertit en la meva feina. He estat vinculada als Amics del Camell de Molins de Rei.

(foto Mònica Usart: Pitu Estol)

 

Els Premis BEST

Els Premis BEST els convoca l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya, de forma anual des de l’any 2014, amb l’objectiu de posar en valor i donar a conèixer (1) diferents agents de la societat que hagin destacat per la seva acció, defensa i/o promoció del món del bestiari festiu i, per extensió, de la cultura popular en general; i (2) les millors iniciatives dutes a terme per les entitats federades durant l’any 2018.

A dia d’avui, les entitats del món del bestiari festiu han presentat prop d’una desena de projectes candidats a optar als Premis BEST.

El jurat està format per representants de l’organització, de les diferents institucions i empreses col·laboradores, així com també de l’àmbit de la cultura popular en general. Té com a principal missió proposar, deliberar i nomenar els guardonats als Premis BEST en les categories de la societat, a més d’escollir – d’entre tots els projectes presentats per les entitats – aquells tres projectes que esdevinguin més representatius o meritoris del guardó.

Fins el dia 11 de novembre es poden presentar candidatures als Premis BEST, mitjançant aquest enllaç.

 

Programa d’actes

Dissabte 24 de novembre, Dia Europeu del Bestiari Festiu:

  • 18h, plantada de figures de bestiari a la Plaça Europa
  • 20h, cercavila de bestiari amb pirotècnia, sortida de la plaça Europa i arribada a la plaça Major (recorregut: carrers Joc de la Pilota i Sobrerroca)
    Hi participen:
    – Drac de Botafocs, Castelló de la Plana (territorial País Valencià)
    – Drac el Masellot, de Lavern (territorial Penedès-Garraf)
    – Pollo del Prat de Llobregat (territorial Baix Llobregat i l’Hospitalet)
    – Espanta-Rucs, de Sant Jaume dels Domenys (territorial Penedès-Garraf)
    – Griu de Tarragona (territorial Camp-Conca-Priorat)
    – Víbria de Castellar del Vallès (territorial Vallès-Maresme-Barcelonès Nord)
    – Víbria de Xàldiga, Manresa (territorial Comarques Centrals)
    – Mulassa de Xàldiga, Manresa (territorial Comarques Centrals)

Diumenge 25 de novembre:

  • 11h, cercavila de figures de bestiari tranquil, sortida de la plaça Europa i arribada a la plaça Sant Domènec (recorreegut: carrers Puigterrà de Dalt,  Muralla del Centre, Àngel Guimerà i Passeig Pere III)
    Hi participen:
    – Haca de Botafocs, Castelló de la Plana (territorial País Valencià)
    – Mulassa de Barcelona (territorial Barcelona Ciutat)
    – Àliga i Àliga petita de Guixanet, Tàrrega (territorial Terres de Ponent-Alt Pirineu)
    – Cua de drac, Cornellà de Llobregat (territorial Baix Llobregat i l’Hospitalet)
    – Víbria de Xàldiga, Manresa (territorial Comarques Centrals)
    – Mulassa de Xàldiga, Manresa (territorial Comarques Centrals)
  • 12:30h gala del Festivitas Bestiarum, al Teatre Conservatori (plaça Sant Domènec)
  • En acabar, s’oferirà als assistents un petit refrigeri acompanyat de les ballades de lluïment de les figures de bestiari festiu

 

Per assistir a la gala del Festivitas Bestiarum

Obrim la platea del Teatre Conservatori a tothom que hi vulgui assistir. No obstant, es recomana sol·licitar invitacions per tal d’assegurar l’aforament, a través d’aquest formulari: https://www.festivitasbestiarum.cat/invitacions/ 

Es convoca Curs de Responsables de Grup CRE, el 15 de desembre a Móra d’Ebre

dl., 29/10/2018 - 07:49

Es convoca una nova edició del curs de Responsables de Grup CRE adreçada als col·lectius de bestiari i diables, que tindrà lloc el proper dissabte 15 de desembre al Teatre Municipal La Llanterna (Carrer Miquel Rojals, 1) de Móra d’Ebre. S’adjunta el programa provisional de la jornada formativa, amb horaris i ponències.

Inscripcions:

Les inscripcions del col·lectiu del bestiari festiu es poden vehicular a través de l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya. Es recomana no més de tres inscripcions per colla o secció.

Per a fer-ho, cal enviar escanejats al correu info@bestiari.cat els documents d’inscripció. Els podeu demanar en aquesta mateixa adreça de correu electrònic. La inscripció tindrà validesa un cop hagueu rebut confirmació per part de l’Agrupació.

Les inscripcions es realitzaran per rigorós ordre d’entrada.

Obtenció del títol:

Un cop celebrada la jornada formativa, i transcorregudes unes setmanes, us farem arribar el certificat al vostre correu electrònic.