Descripció general
Es tracta d'una figura antropomòrfica que vol recordar el dimoni. La cara és de cabró amb les orelles allargades i banyes recargolades, porta barba i masclet, tot ensenyant les dents de la boca. El tors és d'home, tot i que de l'esquena li surten dues ales d'àngel deteriorades degut a la transformació cap a dimoni, les quals estan inacabades, ja que es veuen els ossos de les ales a la part inferior. Les mans, tot i ser humanes, tenen unes llargues ungles i a la mà dreta porta una polsera semblant al cinturó que du l'Atzeries. Per sota de la cintura, porta unes faldilles que tapen el portador de color negre amb flames vermelles i grogues al final d'aquestes i de la faldilla en surt una llarga i recargolada cua. Sistema de Portatge i mobilitat
El porta una sola persona situada a l'interior de la peça. Punts expel·lidors
Onze punts de foc: dos a la boca, un a la mà dreta, un a cada banya, dos a cada ala i dos a la cua. Elements desmuntables
Ales i cua. Història específica de la peça
Inspirada en la llegenda de la vila de Gràcia: "Segons explica la llegenda, durant l’últim període de la Gràcia independent, a finals del segle XIX, vivia a la Vila un empresari anomenat Agustí Atzeries, al carrer de Josep Torres número 20, al cor de la Gràcia gitana. Els seus negocis funcionaven tan bé i la seva situació econòmica era tan bona que va encarregar unes reformes molt importants i costoses al seu domicili. L’any 1892, però, la desgràcia va caure sobre l’Atzeries (diuen les males llengües que per una maledicció gitana) i tots els seus negocis van començar a anar malament fins a acabar pràcticament a la ruïna. Desesperat, va prometre al diable que li vendria la seva ànima, si aconseguia els diners que li faltaven per pagar les obres. Fos fruit de la casualitat o bé pel pacte amb el diable, a l’Atzeries li va tocar el primer premi de la loteria. Amb aquells diners va poder acabar les obres i va tenir una altra vegada una situació econòmica benestant. L’Atzeries no només va vendre la seva ànima al diable, sinó que va omplir tota la façana de la seva casa del carrer Torres amb motius infernals en senyal d’agraïment.
Es conserven visibles, incrustades a sobre les finestres i les portes, unes imatges del diable esculpides sobre la pedra." Any de construcció
2016 Tipus de peça
Original